Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Β1-Β2

Εργαστήριο Προφορικού και Γραπτού Λόγου στην Τουρκική Επιπέδου Β1-Β2

Ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως: 3

Το τμήμα αυτό έχει σχεδιαστεί με σκοπό να συμβάλει στη συντήρηση των γνώσεων που έχουν κατακτηθεί από τους σπουδαστές επιπέδου Β1-Β2 στην Τουρκική, αλλά και στη διεύρυνσή τους, στοχεύοντας σε μια ολοκληρωμένη και πολύπλευρη επαφή, πέραν της μορφολογικής και συντακτικής δομής, με την πραγματολογική και πολιτισμική διάσταση της γλώσσας. Συγκεκριμένα, το εν λόγω πρόγραμμα αποβλέπει στην καλλιέργεια κυρίως των δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου σε ενότητες ποικίλων θεμάτων και γενικότερου ενδιαφέροντος, με έμφαση όχι μόνο στην πολύ καλή χρήση της γλώσσας και στη σαφή και ορθή έκφραση, αλλά επίσης και στη σωστή προφορά.

Στο πλαίσιο αυτό, όσον αφορά τον προφορικό λόγο, η διδασκαλία επικεντρώνεται στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, με διαδραστικό τρόπο, με σύγχρονο και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό που αξιοποιείται για να παροτρύνει τους σπουδαστές να επικοινωνήσουν και να εκφραστούν με ευχέρεια στην ξένη γλώσσα, αλλά και να κατανοήσουν περαιτέρω το πλαίσιο μέσα στο οποίο ομιλείται η τουρκική γλώσσα.

Στην παραγωγή και κατανόηση του γραπτού λόγου, διδάσκονται τεχνικές και μέθοδοι συγγραφής, δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στους συνδέσμους και στο απαραίτητο λεξιλόγιο (βασική ορολογία), εκφράσεις και ιδιωτισμούς σύμφωνα με την εκάστοτε θεματική ενότητα, προκειμένου να ενισχυθούν οι γραπτές επικοινωνιακές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα η καταλληλόλητα λεξιλογίου, η σωστή χρήση μορφοσυντακτικών δομών, η συνοχή και η συνεκτικότητα του παραγόμενου γραπτού κειμένου, κ.ά.

Ειδικότερα, το περιεχόμενο των μαθημάτων δομείται σε θεματικές ενότητες, όπως για παράδειγμα θέματα προσωπικού ενδιαφέροντος, καθημερινότητας, κοινωνικής ζωής, επικαιρότητας, κ.ά. που μπορούν να διαμορφώνονται ανάλογα και με τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων, με στόχο, κατά την ολοκλήρωση μιας θεματικής ενότητας, οι σπουδαστές να έχουν αποκτήσει τις απαιτούμενες λεξιλογικές γνώσεις, τις γραπτές και προφορικές επικοινωνιακές δεξιότητες και την απαραίτητη επαφή με τα πραγματολογικά και πολιτισμικά στοιχεία της εκάστοτε θεματικής ενότητας.

Στο ακαδημαϊκό πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί, το Εργαστήριο στοχεύει στην ατομική αλλά και συλλογική δημιουργική εργασία των συμμετεχόντων. Συγκεκριμένα, στην παραγωγή γραπτού λόγου θα δίδεται στους σπουδαστές ως εργασία για το σπίτι ένα γραπτό κείμενο κατανόησης και ένα σχετικό θέμα παραγωγής γραπτού λόγου, τα οποία θα οφείλουν οι σπουδαστές να τα δουλεύουν στο σπίτι και να τα παραδίδουν στον διδάσκοντα προς διόρθωση σε κάθε μάθημα. Στην παραγωγή του προφορικού λόγου δε, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη συμμετοχή σε διαλόγους με τη μέθοδο ανάληψης ρόλων και στην παρουσίαση ποικίλων θεμάτων από τους σπουδαστές, ενισχύοντας, έτσι το συνολικό εκπαιδευτικό έργο του Διδασκαλείου Ξένων Γλωσσών.